مبدل های حرارتی ATAG

انواع مبدل های حرارتی در دیگهای چگالشی از نظر مواد اولیه

مبدل حرارتی دیگ های چگالشی  از دو نوع ماده اولیه استنلس استیل 316و یا آلیاژ آلومینیوم  سیلیکون ساخته می شوند. استنلس استیل در مجاورت با  اسید ناشی از عمل چگالش، که غلظت اسیدی حدود 3.5 دارد مقاوم بوده و به هیچ عنوان دچار خوردگی نمی شود. این در حالیست مبدلهای که  از آلیاژ آلومینیوم  سیلیکون هستند؛ هر چند نسبت به آلومینیوم  خام مقاومت بیشتری در برابر اسید دارد ولی همچنان به مرور زمان در برابر اسید دچار فرسایش می گردد.

پارس انرژی سریر نماینده محصولات چگالشی atag
پارس انرژی سریر نماینده محصولات atag

اگر آلومینیوم  سیلیکون خوب نیست..

چرا بعضی از شرکت ها از آن استفاده میکنند؟

دلیل استفاده از آلیاژ آلومینیوم  سیلیکون به جای استیل 316، قیمت مناسب و پایین تر این آلیاژ با وجود ضریب انتقال حرارت بالای آن میباشد، ، اما متاسفانه این آلیاژ در برابر اسید ناشی از ترکیب گازهای حاصل احتراق و بخار تقطیر شده در مبدل (عمل چگالش) در طولانی مدت دچار خوردگی و فرسایش می شود.

از طرف دیگر زمانی که از آب به عنوان یک سیال حرارتی استفاده می شود املاح و سختی موجود در آب بر اثر شوک دما جدا شده و بر روی  سطوح نشست می کنند. این رسوبات از مهمترین عوامل فرسایش و خوردگی در تأسیسات حرارتی و   برودتی هستند. در کنار فرسایش و خوردگی تجهیزات، وجود رسوبات مقدار قابل توجهی از انرژی را  نیز به دلیل عدم تبادل حرارت به هدر داده و  راندمان تأسیسات را می کاهد.

پارس انرژی سریر نماینده محصولات atag
سبدخرید